0729.449.911 Luni - Vineri, 10-18
0729.449.911 Luni - Vineri, 10-18

Ce contează și nu (prea) ți se spune despre inelul de logodnă

Toți, toată ziua, facem cumpărături! Ne place sau nu, am devenit clienți experți: ne informăm și alegem în cunoștință de cauză. Dar, inelul de logodnă este o cumpărătură aparte, pe care ne dorim s-o facem o singură dată în viață. Și, pentru o achiziție excepțională s-ar putea să fie nevoie de informații excepționale. Și care nu se prea spun pentru că nu sunt neapărat comercial convenabile.
  • Clasic sau nu contează?

  • Contează să am sute de variante din care să aleg?

  • Contează cum și de cine este făcut?

  • Ce contează la montură, doar aspectul?

  • Cum știu că e prețul corect, ce contează?

Clasic sau nu contează?

Contează. Pentru că, atunci când oferi un inel de logodnă și, mai apoi, când el poate fi deja admirat pe deget, această bijuterie - cu totul aparte - este purtătoarea unui mesaj: că tu iubești și că ea este iubită. Acesta este rolul tradițional al inelului de logodnă încă din 1477, când pentru prima oară, a fost oferit. Este evident că soluția cea mai simplă este și cea mai eficientă: inelul clasic, tip solitaire (minimalist, cu un singur diamant care dă toată frumusețea și valoarea bijuteriei). Un astfel de inel nu poate fi pus la îndoială, nu trece neobservat, oricine ar trebui să știe despre ce este vorba. 

Pentru nonconformiști, nimic? Ba, cum să nu? Pentru că nonconformiștii au existat mereu, inelul clasic a dezvoltat de-a lungul timpului și variante care, fără a fi tradiționalul solitaire, sunt suficient de aproape încât mesajul să fie în continuare transmis. Puteți alege, de exemplu, unul dintre următoarele modele și veți reuși să fiți și nonconformist și clasic în același timp: halo, pave sau trilogy.

Aceasta este informația care nu (prea) se comunică: un inel poate fi o bijuterie absolut superbă, poate fi minunat, poate fi excepțional fără a fi însă un inel de logodnă, fără a fi un purtător de mesaj.


Contează să am sute de variante din care să aleg?

Dacă ați citit primul punct, știți deja că nu prea există sute de variante. Asta, desigur, doar în condițiile în care vă doriți ca inelul pe care îl oferiți să fie, clar pentru toată lumea, un inel de logodnă și nu altceva. Din punct de vedere comercial, aceasta este o mare problemă: manualele de vânzări țin la loc de cinste regula conform căreia clientul mulțumit este cel care a putut lua o decizie după ce a ales dintr-o multitudine de variante. Rezultatul este că, de cele mai multe ori, vi se vor propune o mulțime de „modele”. După ce le veți analiza, veți constata că, probabil, multe nici nu sunt inele de logodnă. În rest, sunt variații în funcție de dimensiunea inelului sau a diamantului, dar în fapt, sunt doar câteva modele. Aceasta este informația care nu (prea) se comunică deși, în acest caz, mai ales pentru o persoană ocupată, este chiar o veste bună: nu e atât de complicat să alegeți un model de inel. Mai greu e să stabiliți exact dimensiunea potrivită, dar aceasta este o problemă rezolvabilă. 


Contează cum și de cine este făcut?

Aparent, răspunsul la această întrebare este din categoria „normal, contează cât de bun este bijutierul”. Dar, de fapt, astăzi, problema este alta: mai există bijutierul în ecuație? Oricât ar părea de surprinzător, în epoca fast-fashion nici măcar industria de lux nu este ocolită de hipercomercializare. Un singur costum (comandat din timp, fix pe măsura ta...), poate fi făcut de un croitor. Mii de costume identice, răspândite în zeci de magazine, stând pe stoc până cineva le cumpără, sunt făcute de o „bandă de producție”. Când vorbim de bijuterii, poate fi chiar mai rău: o bijuterie poate fi (și chiar este, adesea) făcută de o imprimanta 3D. Acestea sunt informațiile care nu (prea) se comunică. 

Motivul lipsei de comunicare este simplu: momentul logodnei este unul cu totul special, încărcat de emoții și, să sperăm, unic. Este exact momentul în care oamenii vor lucruri unice, făcute special pentru ei, așa cum ei le doresc: rochia de mireasă, costumul, buchetul, inelul de logodnă etc. Este exact momentul în care clientul s-ar putea să nu mai fie tentat să ia prima cutie de pe primul raft, un produs de serie, rezultatul unei tehnologii lipsite de umanitate.


Ce contează la montură, doar aspectul?

Bineînțeles că aspectul este cel mai important. În primul rând, trebuie să vă placă! Dincolo de aspect însă, există câteva lucruri pe care e bine să le cunoașteți atunci când alegeți. Totul pleacă de la faptul că aurul, prin natura sa, este un metal relativ moale. Dacă montura se desface, cade piatra și, practic, inelul de logodnă nu mai există. Sunt doua lucruri de care e bine să țineți cont:

1.Monturile cele mai spectaculoase sunt și cele mai delicate. Este vorba despre așa-zisele monturi înalte care dau diamantului o expunere maximă și lasă cât mai multă lumină să pătrundă în piatră. Un inel cu o astfel de montură trebuie purtat cu mai multă grijă, ferit de lovituri sau de „inamicul public numărul 1”, agățatul în haine care se întâmplă de cele mai multe ori fără să iți dai seama.

2.Atenție la inelele făcute cu zgârcenie! Ca să poată avea un preț cât mai mic, uneori, producătorii pot alege soluția cea mai simplă: mai puțin aur. Când economia de aur se face la montură, riscul pentru client devine maxim. 

Acestea sunt lucrurile care nu (prea) se zic: o montură frumoasă poate fi fragilă dacă nu e construită perfect, iar un preț mai mic poate să însemne un risc mai mare de pierdere a diamantului.


Cum știu că e prețul corect, ce contează?

Răspunsul aparent e clar: avem un diamant care este principalul motiv de variație a prețului iar acesta este cuantificabil printr-o simplă căutare și comparare pe Internet. Desigur, mai apar și alte costuri, de la producție la valoarea brand-ului însuși, costuri a căror apreciere drept corecte sau nu, vă aparține. 

Problema e în altă parte: cine garantează că primiți exact ce ați plătit? În România este ilegală comercializarea bijuteriilor prețioase fără autorizarea și expertizarea fiecărei piese de către ANPC. Ceea ce nu (prea) se spune este că rezultatul acestei expertize este un act oficial (buletin de expertizare) în care trebuie să regăsiți detaliile bijuteriei cumpărate de dumneavoastră. Ar fi frumos să vi se ofere o copie a acestui document împreună cu produsul. Dacă nu vi se oferă și aveți cea mai mică îndoială, solicitați-o; este dreptul dumneavoastră! Dacă sunteți refuzat, s-ar putea să vi se ascundă mult mai multe lucruri decât am scris noi aici că nu (prea) se spun.

Lasa un comentariu
Nu exista opinii la acest produs